Publicat pe 14 aprilie 2023
Pasiunea este cheia motivației. Motivația este expresia motivelor care determină un individ să efectueze sau să tindă către o anumită acțiune. Motivația este un proces care inițiază, ghidează și menține comportamente vizate. Este stimulul, conștient sau nu, către acțiunea care vizează atingerea unui scop dorit. Este tot ceea ce dă scop unui comportament.
Printre autorii care au studiat mult timp motivația și care a venit cu o contribuție importantă, este Abraham Maslow care a elaborat o clasificare ierarhică a motivației. Această clasificare pleacă de la nevoile primare și fiziologice precum hrana, apa, impulsul sexual. După care ajunge la cele superioare cum ar fi stima, nevoia de siguranță, afecțiune, dragoste.
Piramida nevoilor concepută de Maslow este ierarhizată după cum urmează:
- Nevoi fiziologice – când acestea sunt satisfăcute vor apărea alte nevoi de natură superioară;
- Nevoia de siguranță – stabilitate, protecție, eliminarea fricii;
- Nevoia de apartenență, de iubire, de afecțiune;
- Nevoia de stimă – de a fi stimat atât de ceilalți cât și nevoia de autostimă;
- Nevoia de realizare personală.
Maslow susține că nu toate comportamentele sunt motivate de nevoile de bază. Există comportamente de stimuli externi sau doar de expresie. Practic, există diverse grade de motivație, deci poți avea comportamente cu un grad înalt de motivație și altele cu grad foarte scăzut.
Descarcă acum gratuit
Abonează-te la newsletter şi primeşti gratuit ebook-ul Cele 10 secrete ale fericirii.
În orice caz, motivația este motorul care mută fiecare ființă vie spre satisfacerea unei nevoi date. Și din care aceasta reușește să obțină satisfacție personală.
Cum treci de la motivație la acțiune
Puterea motivațională de a acționa intră în joc atunci când corpul își pierde starea de echilibru din cauza unei nevoi care apare. Această situație duce la acțiunea asupra mediului pentru restabilirea ordinii pierdute.
Comportamentul motivat este deci caracterizat prin mobilizarea resurselor energetice (fizice și mentale), prin repetarea eforturilor (până la atingerea obiectivului) și prin variabilitatea încercărilor.
Când vorbim despre motivație, ne referim la starea de tensiune care este creată pentru realizarea unei nevoi. La scopul dorit și la comportamentul instrumental care permite satisfacerea individului. Este posibil să identificăm 3 categorii de motivație: nivel biologic, emoțional și social.
Pasiunea este cheia motivației. Motivația la locul de muncă
Pasiunea este cheia motivației. De ce lucrăm? Ce ne determină să ne ridicăm din pat în fiecare dimineață, să înghițim un mic dejun rapid și să luptăm împotriva traficului pentru a ajunge la serviciu? Poate banii? Nu. Munca pentru supraviețuire este doar unul dintre motive.
Lucrăm pentru a satisface diferite nevoi, nu numai materiale, ci și psihologice și emoționale. A vorbi despre motivația la lucru înseamnă a analiza domeniul variabilelor capabile să țină cont de desfășurarea energiilor fizice și psihice în activitatea profesională, precum și intensitatea și persistența acestei investiții.
Motivația la lucru este adesea legată de satisfacția pe care o are individul la locul de muncă, spun unii, deși nu este chiar așa. Satisfacția are cu siguranță un efect profund asupra persoanelor care lucrează. Dar este doar unul din cauzele nivelurilor de motivație.
O creștere a satisfacției la locul de muncă nu duce neapărat la o creștere a performanței. Efortul nu trebuie să meargă în direcția maximizării satisfacției. Ci a maximizării relației dintre performanță și satisfacție. Pentru că la baza tuturor există motivația oamenilor care doresc să obțină un rezultat ca urmare a nivelurilor adecvate de performanță.
Nu numai atât, orice îmbunătățire sau succes, fie că este mic sau mare, trebuie recunoscut, recompensat (atât în formă tangibilă, cât și intangibilă) și întărit.
Motivația la lucru este intrinsec legată de atingerea unui obiectiv.
Atribuirea sistematică a obiectivelor sprijină motivația și îmbunătățește performanța și mai mult dacă este înregistrată în vederea dezvoltării unui sentiment de eficacitate personală care afectează apoi autoestima.
Este foarte important, dacă avem persoane în subordine, să garantăm o formare continuă și posibilitatea de a avea o imagine de ansamblu asupra activității și să înțeleagă scopul acestora. Utilizarea unui sistem de feedback este fundamentală, dar de multe ori oamenii nici măcar nu au ocazia să observe rezultatul final al muncii lor.
Dacă toată lumea dintr-o companie, nu doar managerii, ar avea obiectivul individual clar în fața ochilor, împărtășit și nu impus, nivelurile lor motivaționale ar fi cu siguranță crescute.
Pasiunea este cheia motivației
Există diferite activități în care ne angajăm zilnic motivate doar de valoarea instrumentală pe care o au pentru noi. Sau pot fi, de asemenea, motivate de plăcerea pe care o simțim în desfășurarea acelei activități specifice. Aceasta este motivația intrinsecă.
Motivația intrinsecă poate fi definită ca ansamblul senzațiilor pozitive asociate cu a face bine o activitate sau un lucru. Prin urmare ne referim la motivația de a face ceva „de dragul sau plăcerea de a o face.”
Motivația intrinsecă este legată de o forță, de o împingere interioară și nu către solicitări și recompense externe. Este un fel de angajament personal. Emoțiile legate de acesta sunt curiozitatea, plăcerea și satisfacția în sine.
Motivația intrinsecă implică niveluri bune de stimă de sine și o preferință pentru sarcini provocatoare. O sarcină sau o activitate prea simplă nu trezește interes. Nu te angajează pe deplin și nu îți permite să experimentezi plăcerea care vine din a fi absorbit și implicat în ceva foarte interesant.
Pasiunea este cheia motivației. Creșterea motivației intrinseci, de exemplu prin participarea la cursuri de motivație sau prin ședințe de consiliere motivațională, înseamnă implicarea și utilizarea pârghiilor motivaționale interne de durată. Acest lucru îți va permite să te concentrezi constant pe ceea ce faci și pe „de ce” o faci.
Pentru dezvoltarea motivației intrinseci este important să promovezi un sentiment de control asupra activităților care au loc, reducând presiunile și minimizând constrângerile de natură externă asupra activității.
Este important să dezvolți o anumită curiozitate și să oferi activități ca provocări, care au obiective clare pe termen scurt și lung și cu dificultăți intermediare. De asemenea, este întotdeauna util să oferi feedback și să subliniezi funcția fiecărei activități.
Vrei să faci o schimbare în viața ta?
Școala de Coaching îți oferă posibilitatea să faci coaching la nivel de performanță.
Este un curs de formare profesională specialist în activitatea de coaching, cod cor 242412, acreditat de A.N.C.
Ai acces pe platformă dedicată de cursuri, primești pe email user și parola pentru a urmări și înregistrarea cursului.
Durata: 6 luni (un weekend pe lună)
Inclus: 3 Antrenamente pe lună, luni, între 19.00-21.00, 8 sesiuni de coaching lunare, suport de curs, înveți marketing, suport din partea noastră
Trainer: Nina Paraschivescu – află mai multe despre Nina aici
Ce câștigi din cursul acreditat de coaching?
- O formare completă, practică și cu aplicații clare
- Informații structurate și ușor de parcurs
- O bază solidă pe care să construiești
- Depășești nivelul de teorie și iei atitudine cu privire la schimbare
- Șansa de a învăța coaching de la cineva care a studiat cu Tony Robbins și Bob Proctor – care a fost și este clienta lor în programe de coaching
- Mai multă încredere în tine și ambiția de a accepta noi provocări
- Vei porni la drum cu un mindset pozitiv, în care tu ești personajul principal
Click aici pentru înscriere. Află mai multe detalii despre Școala de Coaching.