Ce calități trebuie să ai pentru a fi un coach de succes

Publicat pe 17 februarie 2022

Ce calități trebuie să ai pentru a fi un coach de succes

Calitățile unui coach de succes. De la răbdare până la smerenie, niciun profesor sau antrenor ori coach nu se naște cu toate caracteristicile sau abilitățile necesare. Dar își îmbunătățesc munca și învață toată viața pentru a le avea, poate nu chiar toate aceste caracteristici, dar cât de multe posibil. Tu câte din ele deții?

Anumite calități sunt esențiale pentru un coach sau pentru persoanele care lucrează cu oamenii. Cele mai multe dintre ele, cele pe care le enumerăm aici, vor veni natural pentru unii, în timp ce alții vor avea nevoie de mai multă practică pentru a le integra în felul lor de a fi. Niciun coach nu are aceste calități, cel puțin nu pe toate împreună, la începutul carierei, dar prin exercițiu, adaptare și actualizare continuă, le poate dobândi pe toate.

Un coach trebuie să aibă răbdare și să fie foarte flexibil. Un coach trebuie să fie conștient de faptul că schimbarea necesită timp. Fiecare om este diferit, deci rezultatele clienților sunt pe măsura dezvoltării lor, a capacității actuale și a dorinței personale de transformare.

La fel ca în orice profesie, profesia de coach necesită profesionalism. Este dificil pentru un client să-și respecte coach-ul dacă acesta întârzie la întâlniri sau se îmbracă necorespunzător. Dacă un coach se comportă profesionist atunci și clientul va fi mai receptiv, mai deschis.

Descarcă acum gratuit

Abonează-te la newsletter şi primeşti gratuit ebook-ul Cele 10 secrete ale fericirii.

Calitățile unui coach de succes. Un coach vrea să facă o diferență

Mediu pozitiv și confidențialitate. Un coach este flexibil și fiabil, creând o atmosferă plăcută și de încredere în cadrul sesiunilor de coaching. Clientul știe că orice i-ar destăinui coach-ului acolo va rămâne. Principiul confidențialității nu va fi încălcat de acesta. Coaching-ul se bazează pe comunicare.

De asemenea, un lucru esențial în coaching este nonjudecata. Indiferent cum este și ce face clientul, coach-ul nu este în măsură să-i judece atitudinea.

Un coach are nevoie să fie empatic. El trebuie să creadă cu adevărat în ceea ce face. Sigur nu a ales această profesie doar pentru a-și putea plăti facturile. Vrea să facă o diferență. Clientul are încredere să-și pună viața în mâinile coach-ului chiar dacă ulterior își va da seama că toate resursele și alegerile sunt și au fost întotdeauna la el.

Prezență puternică. Pentru ca un coach să-și facă un nume, construirea unei reputații este importantă. Reputația reprezintă cartea de vizită a unui coach. Profesioniștii și-au construit reputația prin muncă și dăruire, extinzându-și orizonturile și clădindu-și cariera.

Conștiință de sine. Un coach este conștient de cât de mult poate influența un cuvânt de-al său. De asta, el construiește un raport foarte bun cu clientul său și pune pe primul plan binele acestuia. Un coach bun se prezintă, vorbește și acționează într-un mod adecvat care încurajează și clientul să se îmbunătățească în mod continuu.

Calitățile unui coach de succes. Un coach este un ascultător excelent.

Procesul de coaching necesită coach-ul și clientul să fie pe aceeași lungime de undă. Un coach nu furnizează informații. El scoate la iveală ce e mai bun din potențialul clientului. Își modifică stilul după nevoile fiecărui client și dă dovadă de flexibilitate. Ascultarea activă este una din cele mai importante abilități pe care un coach extraordinar le are.

Coaching-ul este o stradă cu două sensuri. Un coach bun cere feedback și se folosește de acesta pentru a-și îmbunătăți abilitățile și pentru a deveni din ce în ce mai bun.
Un coach bun își recunoaște limitele. Acesta va pune întotdeauna clientul pe primul loc. Dacă acesta are nevoie de ajutor suplimentar ce nu ține de competențele sale, coach-ul îi va recomanda un alt specialist. El nu va încerca să facă pe terapeutul. Este responsabilitatea coach-ului să recunoască atunci când capacitățile sale sunt depășite.

Un coach te ajută să-ți setezi obiective. Obiectivele sunt cheia în coaching. Un coach știe cum să îl ajute pe client să își stabilească obiective mari și mici. De asemenea, vor stabili împreună pașii ca aceste obiective să fie realizate. În general, vor stabili obiective pe termen scurt, mediu și lung, astfel încât clientul, odată ce și-a atins primul obiectiv, să se simtă mulțumit și să dorească să-și continue călătoria. Dacă clientul tău și-a atins toate obiectivele, va trebui să-și seteze altele noi, mai mari decât primele!

Calitățile unui coach de succes. Un coach bun transformă problema în provocare

Disponibilitate. Un coach bun nu este niciodată arogant sau neprietenos. De obicei poate fi un bun ascultător, o calitate care îl face o persoană plăcută cu care să vorbești creând o atmosferă plăcută.
Un coach nu se vaită de “probleme”. Un coach bun va transforma problema în provocare și îl va ajuta pe client să-și găsească propriile soluții cele mai potrivite pentru el. Problema devine astfel pentru client o oportunitate de creștere și învățare.

Dorința de a evolua este printre principalele pasiuni ale unui coach. Lumea coaching-ului este în continuă evoluție, iar un coach trebuie să se adapteze pentru a rămâne de actualitate. Acesta se va preocupa în mod continuu de dezvoltarea lui și de actualizare continuă. Într-o lume care evoluează fără încetare, se introduc continuu idei și tehnici noi. Pentru a deveni cel mai bun profesionist, un coach trebuie să se actualizeze mereu în domeniu.

Un coach oferă încurajare. Există momente când clientul trece prin perioade dificile, se simte descurajat. Un coach își oferă sprijin emoțional și îl ajută pe client să depășească momentele de provocări. Îl va încuraja și va folosi metodele potrivite pentru a-l ajuta să-și regăsească și să-și crească motivația.

Un coach își dezvoltă inteligența emoțională prin autocunoaștere și creștere personală

Inteligența emoțională este capacitatea de a identifica și gestiona propriile emoții și ale altora. Acest lucru este extrem de important în coaching. Depinde de coach să înțeleagă starea emoțională a clientului, cum ar fi dezamăgirea și frustrarea, și să îl ajute să și-o transforme în ceva pozitiv.

Atitudinea constructivă a unui coach este o stare care trebuie să devină parte din ființa lui. De asemenea, creativitatea este o trăsătură utilă, mai ales în momente de blocaj când totul pare că funcționează pe dos. Și smerenia este foarte utilă în activitatea de coaching. Înțelegerea gândurilor și emoțiilor clientului îl ajută pe coach să comunice mai bine cu acesta. În profesia de coach nu există loc pentru aroganță.

Coaching-ul este o oportunitate de a folosi diverse abilități, dintre care unele fac parte din tine, în timp ce altele va trebui să le dobândești în timp. Oamenii de valoare nu încetează niciodată să învețe!

Vrei și tu să începi afacerea ta de succes în coaching?

Școala de Coaching îți oferă posibilitatea să faci coaching la nivel de performanță.
Este un curs de formare profesională specialist în activitatea de coaching, cod cor 242412, acreditat de Ministerul Muncii prin Autoritatea Națională de Calificări.

Cadoul Ninei pentru tine

Porneşte în călătoria ta, cu un dar de bun augur de la Nina. Fie că vrei să-ţi schimbi cariera, că îţi cauți rostul sau vindecarea, există câte un dar pentru fiecare.

Aboneaza-te pentru a primi sfaturi de la Nina pe email

Vrei inspiraţie, sfaturi şi energie pentru o nouă săptămână, în inbox-ul tău? Alătură-te comunității Școala de Coaching!