Managementul mintii

Cum să ai încredere în tine tot timpul – 6 metode care funcționează pentru a-ți crește încrederea în tine

Publicat pe 25 iunie 2021

Share
Cum să ai încredere în tine tot timpul – 6 metode care funcționează pentru a-ți crește încrederea în tine

Mintea ta urăște schimbarea. Asta pentru că singurul lucru pe care-l știe dintotdeauna este să te mențină în viață. Nu-i place să se abată de la lucrul acesta, chiar dacă ar fi bine pentru tine. Așa că, dacă ai trăit până acum fiind obișnuit să-ți repeți că nu ești destul de bun, mintea  ta va face tot ce poate pentru a face din aceasta realitatea ta. Te va face mai leneș, te va demotiva și îl va împuternici și mai mult pe criticul tău interior. Te va ține exact acolo unde îi spui că vrei să fii.

Fiecare gând și cuvânt al tău formează un plan pentru care mintea și corpul tău lucrează spre a-ți crea realitatea. Din moment ce mintea ta răspunde la gândurile și cuvintele pe care le spui, atunci, automat, le va proiecta și va face din ele realitatea ta. Cu această logică, poți deduce că realitatea ta nu este undeva în exterior, ci în mintea ta.

De unde vine lipsa de încredere în sine și de ce există în viața ta?

Factorii care contribuie la încrederea în sine scăzută se combină și interacționează diferit pentru fiecare persoană. Genele, mediul cultural, experiențele copilăriei și alte circumstanțe ale vieții joacă un rol. Dar nu te panica. Deși nu poți schimba experiențele din trecutul tău care te-au modelat, poți crea multe altele noi pentru a-ți modifica gândurile și așteptările.

Este responsabilitatea ta să îți crești acum încrederea în tine indiferent de unde vii. Este 100% responsabilitatea ta să devii încrezător în tine însuți și de neoprit.

O parte din ceea ce ne modelează încrederea în sine este încorporată în creierul nostru la naștere. Însă este datoria ta față de tine să aduci în viața ta mai multă încredere în propriile forțe și să îți schimbi imaginea de sine. Dacă ești în mod natural mai ezitant și mai atent, mai ales în circumstanțe necunoscute, este posibil să ai o tendință numită „inhibiție comportamentală”. Odată ce te vei înțelege pe tine însuți vei putea lucra cu temperamentul tău în loc să lupți cu acesta.

O serie de experiențe individuale pot duce la a te simți complet nesigur sau chiar lipsit de valoare. 

Trauma, abuzul fizic, sexual și emoțional poate afecta în mod semnificativ sentimentele noastre de auto-valorizare. Stilul parental, de asemenea, te poate influența. Modul în care am fost tratați în familia noastră ne poate afecta mult după copilărie. Luptele unui părinte de-al tău cu sănătatea mintală, dependențe sau abuzul de substanțe îți pot schimba, de asemenea, relația cu lumea și pot afecta încrederea în tine. Însă nu trebuie să rămâi blocat aici.

Cum lipsa de încredere în tine îți poate afecta viața

Stima de sine se referă la modul în care simți despre tine din interior spre exterior. Te asociezi cu oameni care te fac să te simți prost făcând lucruri care contravin moralei și convingerilor tale? Sau faci lucruri care intră în conflict cu cine ești, urmărești lucruri care te fac să te simți rău în loc să te simți fericit? A face lucruri care nu te fac să te simți bine îți scade stima de sine.

Folosirea scuzei WHAT IF (Dacă…?) îți afectează încrederea în sine pentru că majoritatea oamenilor obișnuiesc să termine această propoziție cu ceva negativ. Astfel ei se mențin blocați în minte și nu acționează. 

De exemplu îți spui: Dacă nu-mi iese? Dacă mă refuză? Dacă eșuez? Faptul că eziți să acționezi, îți afectează încrederea în tine și mai mult, deoarece cu cât aștepți mai mult, cu atât fricile tale devin mai puternice.

Descarcă acum gratuit

Abonează-te la newsletter şi primeşti gratuit ebook-ul Cele 10 secrete ale fericirii.

Când ești prea atașat de un rezultat, dacă acest rezultat nu se realizează, îți dăunează stimei de sine. Există o poveste despre un om de afaceri care a făcut milioane. Apoi, într-o zi, a pierdut totul. După care s-a sinucis, și-a omorât familia și și-a ars casa. Când te atașezi de lucrurile materiale, acestea te definesc, iar când le pierzi nu mai știi cine ești. Și aceasta este o mentalitate nesănătoasă care îți afectează viața. Caută mai degrabă echilibrul și nu te atașa de rezultatul pe care ți-ai propus să îl obții. Bucură-te de întreaga călătorie pe care o parcurgi spre a obține ceea ce vrei.

Cum funcționează mintea ta și de ce controlul minții este o abilitate cheie

Mintea ta poate fi cea mai puternică resursă pe care o ai, dar și cel mai mare inamic. Dacă tu ești cel care o controlează atunci este resursă. Dacă ea te controlează pe tine atunci devine inamic. Ce înseamnă asta mai exact? 

Cu toții ne spunem în mintea noastră o poveste. Îți spui o poveste despre cine ești, ce poți sau ce nu poți și ce vrei să faci cu viața ta. Această poveste este realitatea ta. Fii atent și observă ce cuvinte folosești și ce poveste îți spui. Dacă nu îți place viața ta, schimbă cuvintele. Schimbă povestea. 

6 metode simple pentru a trece de la “Simt că eșuez” la “Am totală încredere în mine”

În cele ce urmează vei găsi câteva metode simple care să te ajute să îți crești încrederea în tine.

1. Transformă ceea ce este nefamiliar în familiar. 

Majoritatea dintre noi luăm decizii din obișnuință sau din familiaritate. Pentru a valorifica puterea alegerilor pozitive pe care le faci, trebuie să fii dispus să devii mai atent și să faci alegeri conștiente.

Fă posibil acest lucru făcând familiarul necunoscut și necunoscutul familiar. Aplică această formulă pentru a-ți reprograma mintea. Vei putea opri orice obiceiuri vechi (negative) asupra cărora mintea gravitează în mod regulat și să creezi un mod de a construi altele noi (pozitive).

Când te surprinzi că faci alegeri care știi că îți dăunează, dar optezi pentru acele alegeri din obișnuință sau din familiaritate spune-ți “de data aceasta aleg diferit, vreau acest lucru să-mi devină necunoscut” și firește alege conștient ceea ce știi că îți face bine. 

2. Renunță la perfecționism și concentrează-te pe progresul constant

Cei mai mulți dintre noi încercăm să creăm o schimbare radicală, ținându-ne de ea cu voință. În realitate, poate fi comparat cu efectuarea a 100 de flotări încă din prima zi la sala de fitness. Este o formulă pentru dezastru. Este important să te focusezi pe „progresul” către schimbarea ta, pe proces și nu pe schimbarea în sine.

Cu o creștere de 1% a progresului în fiecare zi, se termină dublând la fiecare 72 de zile. Adică în mai puțin de trei luni, îți dublezi progresul spre succes – orice ar însemna asta pentru tine.
Ține minte: mici modificări treptat = schimbări uriașe pe termen lung. 

3. Fii specific – În ce nu ești încrezător mai exact?

Înainte de toate, clarifică și precizează. Pentru a îmblânzi demonul, trebuie să îi dai numele demonului. Unde îți lipsește încrederea? Când simți că te îndoiești de tine și emoțiile negative se strecoară înăuntru? Unde simți că abilitățile sau capacitățile tale te limitează? Unde ai vrea să ai mai multă încredere?

Odată ce devii specific, nu te vei simți atât de copleșit, încât vei avea ceva tangibil de abordat.

Poate vrei să ai încredere în tine și să începi o nouă afacere? Sau poate vrei să ai încredere în tine ca să ai curajul de a-ți spune părerea la job?

Cum faci asta concret? Ia-ți chiar acum un moment, identifică și notează-ți răspunsurile: Unde vrei în mod specific să ai mai multă încredere în tine?

4. Fii curios

Curiozitatea este fundamentul creșterii pe tot parcursul vieții. Dacă rămânem curioși, rămânem învățățăcei și mintea plus inima noastră își lărgesc în fiecare zi orizontul. Ne putem păstra mintea începătorului, privind mereu înainte și descoperind noi experiențe, noi informații.

Cum să faci să funcționeze asta pentru tine? Adresează-ți întrebări și fii curios pentru că acest lucru:

  • Îți face mintea activă în loc de pasivă.
  • Te încurajează să fii mai atent la ideile noi.
  • Deschide noi lumi și noi posibilități.
  • Creează un răspuns aventuros care te conduce într-o nouă direcție.

5. Înconjoară-te de oameni pozitivi

Fii atent la modul în care prietenii tăi te fac să te simți. Prietenii tăi te ridică sau te coboară? Te judecă de cele mai multe ori sau te acceptă pentru cine ești?

Oamenii cu care petreci timpul îți influențează gândurile și atitudinile despre tine mai mult decât crezi. Dacă rămâi într-o stare neplăcută și nu te simți bine cu tine după ce îți petreci timp cu o anumită persoană, poate fi timpul să vă luați la revedere.

6. Cunoaște-ți valorile și acționează conform lor.

A trăi conform valorilor tale înseamnă a fi cea mai autentică versiune a ta în toate aspectele vieții tale. Înseamnă să te simți fericit. Valorile tale te îndrumă înapoi către cine ești cu adevărat.

Care sunt valorile tale, le cunoști, sunt clare pentru tine? 

Dacă nu, ia-ți o foaie și o hârtie și notează-ți răspunsul la următoarea întrebare:
Care sunt cele 7 sentimente cele mai importante pentru tine și pe care tu vrei să le trăiești în viața ta în mod constant? 

După ce le-ai notat pune-le în ordinea importanței lor pentru tine. Sunt convinsă că atunci când ți le-ai notat ți-au venit câteva amintiri în minte. Acum pune-ți întrebarea:
Care sunt acțiunile pe care ar trebui să le fac ca să trăiesc constant cel puțin o parte din aceste emoții?

Acum este timpul să acționezi cu încredere pentru visurile tale! Ce vei face chiar astăzi pentru a progresa?

Cadoul Ninei
pentru tine

Porneşte în călătoria ta, cu un dar de bun augur de la Nina. Fie că vrei să-ţi schimbi cariera, că îţi cauți rostul sau vindecarea, există câte un dar pentru fiecare.

Aboneaza-te pentru a primi sfaturi de la Nina pe email

Vrei inspiraţie, sfaturi şi energie pentru o nouă săptămână, în inbox-ul tău, în fiecare zi de luni?